יום רביעי, 13 בפברואר 2013

המלצות בעקבות הכנס הארצי: שכול, אובדן וחוסן נפשי

בתחילת החודש השתתפתי בכנס הארצי: שכול, אובדן וחוסן נפשי בחברה הישראלית - עובדות, תובנות והשלכות. היה אינטנסיבי, עמוס וסוחט רגשית, ולא היו כמעט מושבים או הרצאות שלא בכיתי בהם, אבל גם קיבלתי השראה, פגשתי אנשים ששמחתי להכיר וקיבלתי פידבקים טובים על ההרצאה שלי, אז בסך הכל אני שמחה שנסעתי. 

תוך כדי האזנה רשמתי לעצמי ציטוטים שנגעו בי (ועל כך בהמשך), וספרים שאני רוצה לקרוא: 
בהזדמנות הראשונה שהיתה לי החלפתי ספר שקיבלתי במתנה, בספר "דרקון אין דבר כזה", בעקבות המלצתה החמה של אן-קרן נאמן קנטור מעמותת אתגרים, מנחה טיפולית בפרויקט המדהים "הספינה שטה", שהשאירה עלי רושם עז. 

קניתי לאמא את נופל מחוץ לזמן של דוד גרוסמן, כי ממה שד"ר דנה אמיר ציטטה בהרצאה שלה, "מחומה בצורה לחלון פתוח", היה לי ברור שאני חייבת לתת לה לקרוא אותו. 
בשלב מאוחר יותר קניתי גם לעצמי עותק מהספר הזה, אבל עוד לא פתחתי אותו. מפחדת שהוא יהיה לי מרגש מדי, קשה מדי. 

הבאים בתור כנראה יהיו:
יומן אבל של רולן בארת, גם הוא בעקבות הדברים שציטטה דנה אמיר, ספר המתים הטיבטי שצוטט בהרצאתו של פרופ' יעקב רז (משום מה לא מצאתי לינקים הולמים), המאמר Why Choose Hope של Barbara L. Fredrickson - שלא זמין ברשת, משום מה, שפרופ' מולי להד התייחס אליו בהרצאתו, ונראה לי שגם אתעניין במשאבים, אותו הקים. 


לפני שנסעתי לכנס חברה המליצה לי על הספר טראומה והחלמה, אז גם הוא ברשימה. 


ואם אנחנו כבר בענייני המלצות, אני תמיד שמחה להזדמנות להמליץ על הבלוג של ערן אביבי, ועל הסרט גחליליות של גילי מייזלר

אני מקווה שההמלצות האלו ישרתו גם אנשים נוספים שמגיעים לקרוא את הבלוג הזה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על השיתוף (הבלוג מאפשר תגובות מזוהות בלבד).
Thank you for sharing (The blog does not allow commenting anonymously)