יום חמישי, 30 בספטמבר 2010

ללמוד תוך כדי ריקוד




בפעם הראשונה בה רקדתי סלסה עם נ. ק., הזמנתי אותו לרקוד רק על סמך זה שראיתי שהוא מיודד עם מישהו שאני רוקדת איתו באופן קבוע (א. פ.).
לא ראיתי את נ. רוקד לפני שהזמנתי אותו. 
תוך כדי ריקוד חוויתי שני ערוצים מקבילים של תחושות, מחשבות ורגשות:
בערוץ אחד ההתלהבות שלי הלכה ועלתה ונהניתי מכך שבמקרה "נפלתי" על מישהו שהוא גם רקדן מדהים, גם רוקד באותו סגנון שאני רוקדת (קובני) וגם מצליח להפתיע אותי בכל רגע מחדש בהובלה שלו.
בערוץ השני ההתלהבות שלי הפכה לדאגה כיוון שהרבה מהתרגילים שהוא הוביל אותי בהם לא הצלחתי לרקוד אותם. מצאתי את עצמי מתנצלת שוב ושוב תוך כדי ריקוד על כך שאני לא מצליחה לעקוב אחרי ההובלה שלו וחשבתי לעצמי: "איזו באסה. אני כל כך נהנית לרקוד איתו, והוא בטח לא ירצה לרקוד איתי יותר אחרי הפעם הזו, כשאני לא מצליחה כל כך הרבה תרגילים. כמה חבל".
כשהשיר הסתיים והכנתי את עצמי לפרידה קרה מצדו, הוא אמר לי בהתלהבות ובחום "וואי, את אלופה!". חוץ מזה שבאותו רגע הופתעתי מאד, שמחתי והוחמאתי, גם הרגשתי שזה שיעור מצוין בשבילי: בזמן שרקדנו יחד, כשאני הייתי עסוקה בכל מה שלא הצלחתי ולא עבד, הוא היה עסוק בכל מה שכן הצלחתי וכן עבד, ולכן חווית הריקוד של שנינו היתה שונה, למרות שרקדנו באותו המקום ובאותו הזמן ואחד/ת עם השני/ה. התחלתי לתהות: איפה עוד בחיים שלי הייתי יותר עסוקה במה אני לא מאשר במה אני כן? איפה עוד בחיים שלי התמקדתי במה שלא עובד יותר מאשר במה שכן עובד?


כשרקדתי בלימה היפ הופ ורקדתי להנאתי עם המוסיקה, כמו שהגוף שלי מגיב אליה, כמו שאני מביעה את עצמי לצליליה, כבר פעמיים קרה שמישהו שרצה לרקוד איתי אמר לי: "תאטי, את מהירה מדי בשבילי".
עם הבחור הראשון שיתפתי פעולה והורדתי קצב ורקדנו יחד, לאט יותר.
לבחור השני אמרתי שזה שיר שמזמין ריקוד מהיר מבחינתי והוא הלך. חשבתי על זה אחר כך, שבעצם יש כאן משהו עמוק יותר והזדמנות לשיעור עבורי:
מה פתאום שאני אאט את הקצב שלי בשביל מישהו?
למה שאני אאט את הקצב שלי בשבילך?
 You need to keep up with me
זה נכון שיש אנשים ש
 can't keep up with me,
אבל זה רק אומר שאנחנו לא מתאימים – זה לא אומר שאני צריכה להאט את הקצב שלי בשבילם... יש בזה משהו לא הולם בעיני, בלבקש ממישהו אחר להשתנות כדי שהוא יתאים את עצמו אליך. למה שאני אתאים את עצמי אליך?  אולי אתה תתאים את עצמך אלי, אם אתה ניגש אלי ורוצה לרקוד איתי

4 תגובות:

  1. יופי של פוסט.
    לדעתי הקצב הסוחף שלך יהווה מגנט לבן הזוג המתאים.
    תתרכזי במוסיקה של החיים שעושה בך קסמים... ותמשיכי לראות את היש ולהנות ממנו.
    :)

    השבמחק
  2. here here, וכמובן זה נכון גם למקומות אחרים בחיים, ולסיטואציות הרבה יותר מורכבות...

    השבמחק
  3. היי אורי,
    תודה על התגובה מחממת הלב : ) - והלוואי! : )

    השבמחק
  4. היי שירי,
    תודה על התגובה : ) .
    כן, כמובן - מה שקרה גרם לי "לתהות: איפה עוד בחיים שלי הייתי יותר עסוקה במה אני לא מאשר במה אני כן? איפה עוד בחיים שלי התמקדתי במה שלא עובד יותר מאשר במה שכן עובד?"
    אפשר ללמוד בכל מקום ובכל מצב - אני ספציפית קיבלתי את השיעורים האלו על רחבת הריקודים : )

    השבמחק

תודה על השיתוף (הבלוג מאפשר תגובות מזוהות בלבד).
Thank you for sharing (The blog does not allow commenting anonymously)