יום שני, 3 בספטמבר 2018

ספרים - פוסט רביעי מתוך ארבעה: ספרים בודדים מהעבר (שאינם חלק מסדרות)

כתבתי פוסטים נפרדים על סדרות שקראתי לאחרונה ומזמן ועל ספרים בודדים (שאינם חלק מסדרות) שקראתי לאחרונה. בפוסט הראשון גם כתבתי מה הניע אותי לכתוב את ארבעת הפוסטים האלו מלכתחילה.  

הפוסט הזה מוקדש לספרים בודדים שקראתי מזמן: 


קראתי ואהבתי את הספרים הבאים


במשך תקופה ארוכה נהגתי לומר שניל גיימן ורוברט ג'ורדן הם הסופרים האהובים עלי.
עם השנים גיליתי שאני לא אוהבת את כל מה שניל גיימן כותב כפי שחשבתי תחילה:  

Neil Gaiman

איפה ומתי שנתקלתי בספר הזה היו בערך בגדר נס: הייתי באיטליה, נכנסתי לחנות ספרים איטלקית קטנה שהיה לה חלק פצפון של ספרים באנגלית, ולתדהמתי שם היה מונח לו הספר הזה! אלו היו ימים לא קלים עבורי שם והרגשתי שממש קיבלתי מתנה כשפתאום יש ספר חדש שלו דווקא שם.
אני מעדיפה ספרים בכריכה רכה, זה כמעט הספר היחידי שיש לי שהוא בכריכה קשה - הרגשתי שאני לא יכולה להרשות לעצמי לוותר עליו אז ולחכות עד שיצא בכריכה רכה. 


ספר שנראה לי שדי אהבתי, אבל אני זוכרת מעט מאד ממנו, ואני לא חושבת שהוא השאיר אותי בתחושת "וואו".  


אני לא אוהבת סיפורים קצרים. מעדיפה ספרי עבי כרס, ורצוי סדרות ארוכות שלהם. אבל כיוון שזה ספר שלו, בכל זאת קניתי את 
ונהניתי. 


את 
אפילו לא זכרתי שיש לי. כנראה שקראתי אותו, אבל אני לא זוכרת אותו. אולי אני צריכה לנסות שוב. 


אני לא אוהבת לקרוא את ספריו של טרי פראצ'ט, אני לא מחבבת את הסגנון שלו. אבל את שיתוף הפעולה הזה בין שניהם, מאד אהבתי:


חלקו של מדף בשידת הספרים שלי


את 
מאד אהבתי.
אני זוכרת שהיה לי מפח נפש לגביו: זו היתה תקופה בה אבא שלי היה טס מדי פעם לאנגליה בענייני עבודה, והייתי מבקשת ממנו שיביא לי ספרים.
במקום את הספר הזה, הוא הביא את: 
Night in the Lonesome October - Richard Laymon 
אפשר כמובן להבין את הטעות שלו / של המוכר בחנות, אבל הייתי כה מאוכזבת: כבר שמחתי שיש לי אותו - ואז הסתבר שאין לי, ואז הייתי צריכה לחכות עוד כמה חודשים, עד לפעם הבאה שבה אבא יטוס לאנגליה. 


אין לי די מילים לכמה שאהבתי את 
The Door into Summer - Robert A. Heinlein
זו היתה אהבה מהפיסקה הראשונה וחזרתי לקרוא אותו שוב ושוב. 


קראתי את 
The Princess Bride - William Goldman 
ממש מזמן, ולמיטב זכרוני אהבתי אותו, ותודה לש' על הרעיון לצרוך אותו גם כספר. 


את "כוכב הצוענים" קראתי בעברית בשעתו, ואהבתי אותו: 
Star of Gypsies - Robert Silverberg 


וואו כמה שאני אוהבת את 
Bellwether - Connie Willis
איזה ספר חכם ורלוונטי עדיין (תמיד?). 


ויש את ה ספר. 
הספר שהיה ה 
Comfort book 
שלי במשך השנים הלא קלות האחרונות. 
תמיד אהבתי אותו, אבל בשנים האחרונות הוא הפך להיות ה ספר שאני קוראת שוב ושוב ושוב ושוב ושוב.
אני כבר צריכה לחשוב פעמיים לפני שאני מתחילה לקרוא אותו עוד פעם - כמו שגיבורת הספר אומרת על ה 
Comfort book 
שלה: 
“Reread your favorite novel, the one you only let yourself read any more when you’re sick in bed”. 


Sunshine - Robin McKinely
(טיפ מנסיון אישי: כדאי לקרוא אותו רק בבתי קפה או כשיש עוגיות בבית). 





עריכה: 
מצאתי תמונה של הספר הזה, עם עוגיות, בבית קפה, מ-10/9/2016:




לא סיימתי או לא אהבתי את הספרים הבאים 




Neil Gaiman

ידיד שלי שחשב שלא יכול להיות שאני אוהבת ניל גיימן ולא קראתי את ה-graphic novels שלו (תודה א'!) קנה לי את: 
אני לא צורכת Graphic novels בשוטף, כנראה בגלל זה פחות התחברתי. 



הוא ספר שהתחלתי ולא הייתי מסוגלת להמשיך. אולי אני צריכה לנסות מתישהו שוב. אז הגעתי לעמוד 28 והפסקתי, חשדתי שהוא עומד להיות עצוב מדי עבורי.  


ספר שכל כך חיכיתי לקרוא כבר עד שחרגתי ממנהגי וקניתי אותו בכריכה קשה - והתאכזבתי. 



על סמך זה שיחסית לסיפורים קצרים נהניתי מ 
Smoke and Mirrors 
ניסיתי לקרוא גם את 
ומהם פחות נהניתי. 



את 

פשוט לא אהבתי. הוא היה "חלבי" מדי, איכשהו. 




(זה הלינק לרשימת הקריאה שלי ב-Goodreads, עוד לא התחלתי לסדר שם ספרים במדפים וכאלה) 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על השיתוף (הבלוג מאפשר תגובות מזוהות בלבד).
Thank you for sharing (The blog does not allow commenting anonymously)